A genetic Odyssey

Jorney of man är en dokumentär som handlar om vår nutidshistoria och hur vi kom att bli de vi är idag. Hur levande oraganismer förändras från en form till en annan och från generation till generation, och hur man försöker spåra vårat ursprung genom genetik. De tittar på y-kromosomen för att kartlägga våra förfäders historia. 🙂

Här ovanför är den första delen. Jag har kollat igenom flera av delarna och de är väldigt lättsamma och lärorika på ett annorlunda sätt även om det tog tid att kolla igenom..

Utvärdering: Jag tycker det var ett intressant och kul sätt att jobba på och åtminstone jag lär mig mer när jag får kolla på videos och arbeta via datorn istället för att läsa i böcker etc. De som vill visa något mer än det som kommer på testet får ju en chans att spinna vidare här vilket också är bra!

/Rebecca Fornstedt

Det här inlägget postades i Genetik, Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till A genetic Odyssey

  1. arentuna9c skriver:

    Nu har jag sett hela serien. Den är fantastisk. Jag hade hört talas om den men inte tagit mig tid att se den, tack!

  2. storvreta9c skriver:

    har också sett hela , tog lite tid men helt otroligt egentligen. väldigt intressant video och bra text. ! då vet jag hur organismer förändras från en form till genaritoon till generation. och hur vi är idag.

  3. storvreta9c skriver:

    // Jessica, förra inlägget

Kommentera

